copyright © Silvia Levenson
Per tutta la vita, 2005
La bomba a mano sulla torta è rosa, fragile e inesplosa. Nell’opera Per tutta la vita parla di una possibilità che purtroppo per tante donne e famiglie diventa, o è diventata, una minaccia.
Until death do us part, 2005
The hand grenade on the cake is pink, fragile and unexploded. In the work Until death do us part it speaks of a possibility that unfortunately for many women and families becomes, or has become, a threat.
Per tutta la vita, 2005
Courtesy Comune di Milano/Raccolte d’Arte Applicata del Castello Sforzesco – Collezione Bellini-Pezzoli
Love, 2023
Love fa parte di una serie di oggetti che rappresentano la risposta dell’artista al mondo della moda che, in particolare, vuole le donne stereotipate e consumiste.
Love, 2023
Love belongs to a series of objects that represent the response of the artist to the fashion world that particularly considers women as stereotypes and consumerists.
Love, 2023
Courtesy Punto Sull’Arte Gallery, Varese
L’ora del tè, 2023
Le spine sul servizio di tè, nell’opera L’ora del tè, sono quelle che sentiamo quando vivere ogni giorno diventa una sfida.
Tea time, 2023
The thorns on the tea service, in the work Tea time, are those we feel when living every day becomes a challenge.
L’ora del tè, 2023
Courtesy RoFa Projects. Maryland .USA
Per quanto tempo è per sempre? 2023
“Per quanto tempo è per sempre?”, questa frase di Alice nel Paese delle Meraviglie rappresenta uno spazio di stupore nella quotidianità.
How long is forever? 2023
“How long is forever?”, this question posed by Alice in Alice in Wonderland represents a space of amazement in daily life.
Per quanto tempo è per sempre? 2023
Courtesy Dr Fake Cabine, Torino
Bambina Strana #6, 2013
Anche questa Bambina Strana #6 (bambina-cervo), come le altre della serie delle “bambine strane” allude al misterioso mondo dell’infanzia: un periodo della vita in cui il limite fra la realtà e i sogni è veramente evanescente.
Strange Little Girl #6, 2013
This Strange Little Girl #6 (Deer-girl), like the others in the “strange little girl” series alludes to the mysterious world of childhood: a period of life when the confines between reality and dreams are extremely faint.
Bambina Strana #6, 2013
Courtesy Bullseye Glass. Portland (OR) USA